Ik heb Flying Circus op Internet gevonden! In een oud mailtje kwam ik het adres van de homepagina van Vliegerhuis Brunsveld (link niet meer beschikbaar) tegen, en zag daar gelijk een aantal oude bekenden. Ik kon even flink mijn hart ophalen toen ik foto’s van diverse leden van Flying Circus zag. Een te gek idee om de activiteiten van de vliegerclub ook op internet te zetten.

Caption

De kwaliteit van het beeldmateriaal is wat beperkt, maar vrijwel iedereen was te herkennen aan zijn karakteristieke houding. Een kleine keuze uit het beschikbare beeldmateriaal levert drie vliegeraars wereldbekend in heel Halle-Heide op. Herman houdt blijkbaar nog veel van zijn vleermuis. Kurt hangt nog steeds de patser uit, maar wat hij precies doet is me niet helemaal duidelijk. En Ben heeft blijkbaar te smaak van het vechtvliegeren te pakken, althans als ik het bijschrift van de foto’s moet geloven want op de foto is hij duidelijk even inactief.

Een vliegerkennis die net op bezoek was vroeg me echter waarom de bomen in Nederland allemaal naar rechts leunen, waarom er alleen lelijke mensen op de foto’s staan ;-}, en waar de foto’s van vliegend materiaal zijn. Op de eerste en de laatste vraag had ik niet zo snel een antwoord, maar de tweede was makkelijk te beantwoorden; immers, de knappe mensen zitten aan de Indonesische kant van het scherm. Maar na enig nadenken moest ik wel toegeven dat zijn kritiek op de pagina’s wel terecht is.

Het is voor leden wel leuk om elkaar op het Internet te zien, maar voor buitenstaanders is er weinig te halen op de site. Als je na enige pijn en moeite alleen maar pagina’s met mensen en groepjes mensen kunt zien is de lol er gauw af. Een beetje zielig word het geheel als je de foto van de auto van de maker van de pagina’s tegenkomt, zeker als je weet dat er fotomateriaal beschikbaar is dat de omslag van Vlieger heeft gehaald. De vraag is dan ook of dit het imago dat Flying Circus wil uitstralen, of dat het tijd word dat er serieus wordt nagedacht over het doel van een homepage op Internet.

26/03/1998

