Caption

Tijdens een kort verblijf in Nederland heb ik de Dutch Kite Exchange 1997 bezocht. Daar liep ik tegen een stand van IFOSK (International Friends of Small Kites) aan, en besloot meteen lid te worden. Terug in Indonesië heb ik me vermaakt met het lezen van eerder uitgekomen nummers van hun blad (SKIL; Small Kites International Letter). En ik raakte met name geïnteresseerd door een artikeltje over het maken van vliegers van postzegels (SKIL 4, 1996); een dergelijk artikeltje heeft ook in Vlieger (No 6, 1997) gestaan.

Nou moet ik daar wel bij vermelden dat deze interesse komt doordat ik een aantal postzegels heb verzamel waar vliegers op staan afgebeeld (vliegerzegels). Ik ben hier ongeveer een half jaar geleden mee begonnen, en heb me in eerste instantie beperkt tot Azië en het Pacifisch gebied. Dit met de gedachte dat ik wel lekker snel klaar zou zijn (5-10 postzegels), en dan kan gaan kijken naar andere gebieden.

Nu ziet het er naar uit dat ik er flink naast zat, want ik heb al 25 verschillende vliegerzegels uit deze gebieden gezien, en ik vermoed dat het er nog wat meer zijn. Zodoende is de zoektocht naar een complete set nog volop aan de gang. En daarnaast beginnen ook de eerste vliegerzegels uit andere continenten binnen te druppelen.

27/07/1997 (Verschenen in Vlieger 00/1)

